Geneza nowego kultowego DS
UJAWNIENIE UNIKALNEGO PROJEKTU
12 grudnia 2024 r. mieliśmy przyjemność zaprezentowania modelu N°8 – SUV‑a coupé nowej generacji, zmieniającego spojrzenie na mobilność i na nowo określającego standardy w 100% elektrycznej jazdy.
Zapraszamy do świata N°8. W nowej i specjalnej relacji odsłaniamy sekrety procesu powstawania tego modelu.
Od DS AERO SPORT LOUNGE do N°8
Oś czasu
Czy wiesz, że?
Już w koncepcyjnym samochodzie DS AERO SPORT LOUNGE, zaprezentowanym na początku 2020 roku, projektanci myśleli o modelu N°8.
Dzięki dynamicznej sylwetce N°8 został zaprojektowany z myślą o wydajności, uosabiając przyszłość SUV-ów Coupé. Prawdziwe rzemiosło z płynnymi liniami i przestronnym wnętrzem, łączy w sobie nowoczesną inżynierię i doświadczenie rzemieślnicze, zapewniając wyjątkowy komfort i wytrzymałość na długich dystansach".
Nowa sygnatura świetlna
WIĘCEJ DWUKOLOROWEGO KONTRASTU
Podobnie jak w DS AERO SPORT LOUNGE dwukolorowe malowanie wykorzystuje głęboki czarny lakier. Oprócz dachu pokrywa on także maskę silnika aż do przedniego grilla. Większa liczba elementów w kontrastowym kolorze podkreśla charakter i elegancję modelu oraz nawiązuje do francuskich tradycji budowy karoserii.
Po raz pierwszy na świecie do nałożenia czarnego lakieru na masce w masowej produkcji zastosowano technologię „Paintjet”. W procesie technologicznym wyeliminowano etap wygrzewania, ograniczono tym samym emisję gazów cieplarnianych.
Wewnętrzny kokon
We wnętrzu deska rozdzielcza otula kierowcę i pasażerów, a konstrukcja foteli i odpowiednio dobrane materiały zapewniają komfort i spokój w podróży.
Deska rozdzielcza wraz z sąsiednimi elementami otulają kierowcę i pasażerów. Została ona zaprojektowana jako całość bez widocznych elementów rozgraniczających. Jej design jest zarówno dekoracyjny, jak dzieło sztuki, jak i zaawansowany technologicznie poprzez integrację systemu nagłośnienia, nawiewów powietrza oraz sygnatur świetlnych. To doskonałe połączenie nowoczesności i rzemieślniczego kunsztu – technologii z biegłością i doświadczeniem w wykorzystaniu takich materiałów jak aluminium czy drewno. Zamaszysta krzywizna kokpitu kojarzy się dynamiką, a jednocześnie czystość jej formy zapewnia spokój.




Gdy umiejętności konstruktorskie łączą się z bogatym doświadczeniem marki...
Od testów do wydajnści aerodynamicznej
Każdy element nadwozia i wnętrza mający kontakt z opływającym powietrzem był dopracowywany na etapie szkiców i prototypu. Parametry aerodynamiczne koncepcji stylistycznych oceniano najpierw w symulacjach 3D, a następnie w tunelu aerodynamicznym. Wszystkie możliwe kombinacje były weryfikowane w prototypie w celu obliczenia wpływu na zasięg. Łącznie przez ponad 400 godzin w tunelu aerodynamicznym zbadano ponad 800 konfiguracji.
Na podstawie przeprowadzonych badań udało się zmniejszyć płaszczyznę oporu czołowego o 15 dm2 oraz zwiększyć zasięg o 60 kilometrów według normy WLTP.
Udało nam się przekroczyć osiągi samochodu koncepcyjnego DS AERO SPORT LOUNGE: dzięki połączeniu mocnego i wydajnego silnika, praca w synergii z różnymi profesjami umożliwiła osiągnięcie zasięgu 750 km, czyli o 100 km więcej niż 650 km DS AERO SPORT LOUNGE.
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
Przygotowujemy jeszcze więcej ekskluzywnych relacji, które pozwolą Ci poznać N°8 z nowej perspektywy.
Na fascynujących filmach zobaczysz wszystkie detale nadwozia i wnętrza N°8, z entuzjazmem prezentowane przez ekspertów.