Geneza nowego kultowego DS

UJAWNIENIE UNIKALNEGO PROJEKTU

12 grudnia 2024 r. mieliśmy przyjemność zaprezentowania modelu N°8 – SUV‑a coupé nowej generacji, zmieniającego spojrzenie na mobilność i na nowo określającego standardy w 100% elektrycznej jazdy.

 

Zapraszamy do świata N°8. W nowej i specjalnej relacji odsłaniamy sekrety procesu powstawania tego modelu.

Ekskluzywną podróż rozpoczynamy od genezy N°8, czyli doświadczenia i najnowocześniejszej technologii wykorzystanych przez zespół, aby zapewnić niezrównaną akustykę i właściwości aerodynamiczne nieodzowne w podróży pierwszą klasą.

Od DS AERO SPORT LOUNGE do N°8

Oś czasu

2019
Napisanie manifestu, prawdziwego pomostu łączącego DS AERO SPORT LOUNGE i N°8
26 lutego 2020
DS AERO SPORT LOUNGE wprowadzony do użytku publicznego
2020
Modelarze tworzą pierwsze pełnowymiarowe modele w glinie (syntetycznej glinie)
2021
Zaawansowana makieta projektu przesłana do panelu klienta
2022
Ostatnie korekty projektu
12 grudnia 2024
N°8 zostaje ujawniony i wprowadza sygnaturę, która będzie używana w przyszłych modelach z tej serii.

2019
Napisanie manifestu, prawdziwego pomostu łączącego DS AERO SPORT LOUNGE i N°8
26 lutego 2020
DS AERO SPORT LOUNGE wprowadzony do użytku publicznego
2020
DS AERO SPORT LOUNGE wprowadzony do użytku publicznego
2021
Zaawansowana makieta projektu przesłana do panelu klienta
2022
Ostatnie korekty projektu
12 grudnia 2024
N°8 zostaje ujawniony i wprowadza sygnaturę, która będzie używana w przyszłych modelach z tej serii.

Czy wiesz, że? 

Już w koncepcyjnym samochodzie DS AERO SPORT LOUNGE, zaprezentowanym na początku 2020 roku, projektanci myśleli o modelu N°8.

 

Dzięki dynamicznej sylwetce N°8 został zaprojektowany z myślą o wydajności, uosabiając przyszłość SUV-ów Coupé. Prawdziwe rzemiosło z płynnymi liniami i przestronnym wnętrzem, łączy w sobie nowoczesną inżynierię i doświadczenie rzemieślnicze, zapewniając wyjątkowy komfort i wytrzymałość na długich dystansach".

Nowa sygnatura świetlna

Z samochodu koncepcyjnego do N°8 przeniesiono pionową przednią sygnaturę świetlną wraz z przednim grillem DS LUMINASCREEN oraz tylne światła z motywem ostrosłupa trójkątnego.
Z przodu N°8 zwraca uwagę pionową sygnaturą świetlną LED o nazwie DS LIGHTBLADE. Wąska i wydłużona sygnatura jest charakterystyczna dla modeli DS. Tak zaprojektowane światła zapewniają dobrą widoczność samochodu na drodze i optycznie poszerzają przód. Poziomą linię reflektorów głównych wyznacza osiem segmentów LED z motywem Clous de Paris nawiązującym do detali we wnętrzu samochodu.
N°8 jest pierwszym modelem DS z pionową sygnaturą świetlną DS LIGHTBLADE z tyłu. W poziomym zwężającym się segmencie tylnych świateł widoczny jest wzór łuski. W DS N°8 tworzą one linię prostą z trójwymiarowym efektem, który zapewnia jeszcze lepszą widoczność z daleka i stanowi wyróżnik stylistyczny modelu.

WIĘCEJ DWUKOLOROWEGO KONTRASTU

Podobnie jak w DS AERO SPORT LOUNGE dwukolorowe malowanie wykorzystuje głęboki czarny lakier. Oprócz dachu pokrywa on także maskę silnika aż do przedniego grilla. Większa liczba elementów w kontrastowym kolorze podkreśla charakter i elegancję modelu oraz nawiązuje do francuskich tradycji budowy karoserii.

 

 

Po raz pierwszy na świecie do nałożenia czarnego lakieru na masce w masowej produkcji zastosowano technologię „Paintjet”. W procesie technologicznym wyeliminowano etap wygrzewania, ograniczono tym samym emisję gazów cieplarnianych.

Wewnętrzny kokon

We wnętrzu deska rozdzielcza otula kierowcę i pasażerów, a konstrukcja foteli i odpowiednio dobrane materiały zapewniają komfort i spokój w podróży.

 

Deska rozdzielcza wraz z sąsiednimi elementami otulają kierowcę i pasażerów. Została ona zaprojektowana jako całość bez widocznych elementów rozgraniczających. Jej design jest zarówno dekoracyjny, jak dzieło sztuki, jak i zaawansowany technologicznie poprzez integrację systemu nagłośnienia, nawiewów powietrza oraz sygnatur świetlnych. To doskonałe połączenie nowoczesności i rzemieślniczego kunsztu – technologii z biegłością i doświadczeniem w wykorzystaniu takich materiałów jak aluminium czy drewno. Zamaszysta krzywizna kokpitu kojarzy się dynamiką, a jednocześnie czystość jej formy zapewnia spokój.

 

 

 

 

 

 



Gdy umiejętności konstruktorskie łączą się z bogatym doświadczeniem marki...

Jeszcze nigdy dotąd nie było tak ścisłej współpracy między projektantami i inżynierami odpowiedzialnymi za parametry aerodynamiczne i osiągi samochodu oraz ekspertami w dziedzinie symulacji cyfrowych i badań w tunelach aeorydnamicznych. Każdy kontur i detal dopracowano pod kątem efektywności bez uszczerbku dla estetyki.
W celu uzyskania absolutnej ciszy we wnętrzu N°8 samochód poddano rygorystycznym testom w komorze semi-bezodbiciowej. Specjalny układ dwuścianów z dźwiękochłonnego materiału w takiej komorze pochłania większość szumów z otoczenia, co umożliwia uzyskanie ekstremalnie niskiego natężenia dźwięku rzędu 10 do 15 dB. Pozwala to na bardzo precyzyjną analizę emisji hałasu z samochodu, w tym z silnika elektrycznego, pod kątem jego eliminacji lub ograniczenia do minimum.
Konstrukcja, stylistyka, materiały, tapicerka i wyposażenie N°8 zostały starannie dobrane i przebadane tak, aby uzyskać niezrównany poziom komfortu akustycznego dzięki optymalnej izolacji akustycznej i ograniczeniu wszelkich niepożądanych szumów i odgłosów. Pełnię zanurzenia w przyjemnych dźwiękowych doznaniach zapewnia system Focal Electra 3D obejmujący aż 14 głośników i wzmacniacz o mocy 690 watów.

Od testów do wydajnści aerodynamicznej

Każdy element nadwozia i wnętrza mający kontakt z opływającym powietrzem był dopracowywany na etapie szkiców i prototypu. Parametry aerodynamiczne koncepcji stylistycznych oceniano najpierw w symulacjach 3D, a następnie w tunelu aerodynamicznym. Wszystkie możliwe kombinacje były weryfikowane w prototypie w celu obliczenia wpływu na zasięg. Łącznie przez ponad 400 godzin w tunelu aerodynamicznym zbadano ponad 800 konfiguracji.

Na podstawie przeprowadzonych badań udało się zmniejszyć płaszczyznę oporu czołowego o 15 dm2 oraz zwiększyć zasięg  o 60 kilometrów według normy WLTP.

 

 

Udało nam się przekroczyć osiągi samochodu koncepcyjnego DS AERO SPORT LOUNGE: dzięki połączeniu mocnego i wydajnego silnika, praca w synergii z różnymi profesjami umożliwiła osiągnięcie zasięgu 750 km, czyli o 100 km więcej niż 650 km DS AERO SPORT LOUNGE.



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

Przygotowujemy jeszcze więcej ekskluzywnych relacji, które pozwolą Ci poznać N°8 z nowej perspektywy.

Na fascynujących filmach zobaczysz wszystkie detale nadwozia i wnętrza N°8, z entuzjazmem prezentowane przez ekspertów.


Zachęć znajomych i rodzinę do subskrypcji naszego newslettera, aby i oni mogli otrzymywać od nas kolejne zaproszenia.